Australia Zoo & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Australia Zoo & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Australia Zoo & Darwin

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 April 2008 | Australië, Darwin

Ik ben afgelopen donderdag naar de Australia Zoo geweest in Beerwah, anderhalf uur met de trein vanaf Brisbane. Het was een beetje regenachtig, dus eigenlijk een prima dag voor de dierentuin, vooral omdat het 's middags alleen nog bewolkt was en dankzij de regen 's ochtends toch lekker rustig in het park. De Australia Zoo is de dierentuin van Crocodile Hunter Steve Irwin. Het is echt de mooiste dierentuin die ik ooit heb gezien; heel mooi ruim opgezet en je kunt er tussen de kangaroes lopen en ze zelfs aanraken en aaien! Het was echt heel erg gaaf om eindelijk eens wat kangaroes van dichtbij te zien, ook al was het dan niet in het wild...
In de hele Australia Zoo zie je nog heel erg veel van Steve Irwin. Op elke hoek zie je wel een levensgrote foto van hem met een quote, er is een museum over hem en ook in de krokodillenshow hadden ze het meerdere keren over hem en kwamen er zelfs beelden van hem op het grote scherm. Was aan de ene kant wel een beetje raar om te zien, maar ook wel weer mooi, ik vond z'n tv-shows altijd wel leuk.
De krokodillenshow was erg gaaf trouwens; was in een stadion waar 5000 mensen in kunnen, het Crocoseum! Eerst lieten ze wat verschillende papegaaien zien en rondvliegen door het stadion; eentje vloog zelfs zo dicht langs me dat ik z'n vleugel tegen m'n hoofd voelde slaan. Er was ook nog iets met de olifanten en wat slangen, maar op het einde kwam dan eindelijk een saltie het stadion binnen, een zoutwaterkrokodil dus. Die lieten ze wat trucjes doen voor vlees, vooral springen eigenlijk. Heb er wat foto's van gemaakt en een paar zijn wel mooi getimed.
Verder natuurlijk nog veel meer gezien, zoals Tasmanian Devils (dat zijn echt coole beesten!), nog veel meer krokodillen, een tijger die wat trucjes deed, koala's geaaid, heel veel papegaaien en andere (roof)vogels, echt te veel om op te noemen.

De dag erna ben ik 's avonds naar Darwin gevlogen, waar ik dus inmiddels alweer een paar dagen zit, weer samen met Nance, een meisje dat ik al in Sydney had ontmoet. We wilden een camper huren om met z'n tweeen de outback in te trekken naar Kakadu en Litchfield National Parks, Alice Springs, Uluru en alle andere gave dingen daar en tot slot naar Adelaide. Een campertje bleek wel wat aan de prijzige kant, dus we zijn toch eerst nog maar wat gaan werken. Vorige week 2 bedrijven gebeld waarvan we een advertentie in het hostel hadden gezien; auto's wassen en boten wassen. Ze hadden allebei geen werk meer, maar maandag werd ik door allebei teruggebeld, zo zie je maar dat het toch wel makkelijk is om werk te vinden hier. We werken nu dus als botenwassers net buiten Darwin. Zoals je je kunt voorstellen is dat echt enorm vervelend werk; met 30-35 graden in de zon de hele dag met water spelen. :) Ik had in eerste instantie echt totaal geen zin om alweer te gaan werken, ben tenslotte nog nauwelijks echt aan het reizen geweest hier, maar met dit baantje is het prima te doen. Ik ben vandaag ook echt enorm bruin geworden (ja, bruin, niet rood, ik weet niet wat me overkomt!!), volgens mij ben ik nog nooit zo bruin geweest.
We blijven hier nog werken tot 28 april (ofzo) en hebben dan een wicked camper. Naja, die moet zo nog even gereserveerd gaan worden.

Darwin is wel een leuke stad tot nu toe. Een stuk kleiner dan Brisbane en Sydney, maar niet zo saai als Rockhampton. Het weer werkt hier ook wel mee met 35+ graden overdag en 20 graden 's nachts (lang leve de airco!). Het is hier nog het regenseizoen, wat tot nu toe inhoudt dat het 2 keer heel erg kort geregend heeft in 4 dagen. Niks te klagen dus. :D Helaas is zwemmen in de zee niet mogelijk, er zitten hier dodelijke krokodillen en vooral dodelijke jellyfish.

Hieronder ook de foto's van de meatworks waar ik gewerkt heb in Biloela, stonden op m'n telefoon, dus die was ik de vorige keer vergeten.

  • 01 April 2008 - 11:23

    Guus:

    hey Robin,

    Ik blijf je berichten volgen en merk dat je je daar prima vermaakt!

    Ook de foto's zijn gaaf om te zien (vooral de roo met jeuk..haha..echt een leuke!!)

    Hier gaat alles z'n gangetje..niet veel nieuws onder de zon (nou ja..zon..)

    Veel succes met werken en alvast veel plezier in jullie camper!

    Groet'n van Guus

  • 01 April 2008 - 14:50

    Kili:

    Hela, hoe staat het met je YouTube account? We willen (meer) filmpjes zien! En voor (meer) foto-upload mogelijkheden bestaat www.flickr.com !

  • 02 April 2008 - 07:57

    Astrid:

    Gaaf gaaf gaaf!

  • 03 April 2008 - 07:21

    Miriam:

    Hi Robin!
    klinkt allemaal erg leuk wat je daar meemaakt! Leuk om te lezen en om je foto's te zien...alleen dat shirt wat je in het zonnetje draagt kan niet he;)

    Veel plezier nog!

    Groetjes Miriam

  • 03 April 2008 - 10:19

    Fokkelien:

    Leuke verhalen en foto's!

  • 06 April 2008 - 18:00

    Anita,dick En Rick:

    hey Robin we blijven je volgen vanuit brielle. Je foto`s zijn erg leuk wij keken ook altijd naar zijn programma`s.Veel succes met de boten wassen,en veel plezier in de camper groetjes uit brielle

  • 10 April 2008 - 21:23

    Rinus En Sandra:

    Hi Robin.
    Leuk je reis te kunnen volgen. Mooie om werken af te wisselen met reizen en zo het hele land te zien.
    Ik ben zelf nooit verder gekomen dan Sydney, Brisbane en Cairns (great barrier reef). Sandra is ook nog in Perth en Ayers Rock geweest.
    Wel gaaf straks met een camper rond te trekken!!
    Zondag moet ik naar Hongkong en Sandra gaat mee. We komen dus aardig bij je in de buurt zeker nu je in Darwin bent!!
    We wensen je succes met de boten wassen (mag je na de wasbeurt ook proefvaren?) en geniet daarna van de camper tocht !!!
    Have fun !!!!!
    Groetjes Rinus en Sandra

  • 11 April 2008 - 19:49

    Arno:

    He broertje,
    Leuk om je foto's weer te zien. Ik vertrek maandag naar China en Vietnam. Ben benieuwd hoe Thomas en Mathijs erop reageren.

    Wel een lekker baantje met zulke temperaturen, veel plezier nog en ik spreek je binnenkort nog even.

    Arno, Lindy, Thomas en Mathijs

  • 11 April 2008 - 23:51

    Speedy:

    Woei, koele foto's.

    Hier in Ecuador hebben ze kolibries, die zijn ook erg gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 67796

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: