Sneeuw, harde wind, regen en kou... - Reisverslag uit Hobart, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Sneeuw, harde wind, regen en kou... - Reisverslag uit Hobart, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Sneeuw, harde wind, regen en kou...

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 Augustus 2008 | Australië, Hobart

Zo, daar gaan we maar weer eens... Sinds Melbourne weer heel erg veel gezien; met een camper de Great Ocean Road gereden, weer terug naar Melbourne gegaan, naar Tasmania gevlogen en daar een week met een camper rondgereden en tot slot via Melbourne naar Sydney gevlogen, waar ik nu zit.

Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om te typen, maar anders wordt het zoveel, dus ik zal eens even snel vertellen wat we allemaal hebben gedaan...

Na nog een paar dagen Melbourne konden we de camper ophalen waarmee we een week lang over de Great Ocean Road hebben gereden; een stuk weg langs het water van 300 km ten zuiden van Melbourne. Het was echt een schitterend stukje weg met heel veel raar gevormde rotsen in het water. De harde wind maakte het denk ik nog wel mooier ook door de ruige zee. Eigenlijk valt er verder niet heel veel over te vertellen, behalve dat het wel weer behoorlijk koud was om met een camper rond te rijden... Ohja, we zijn ook weer een keer vast komen te zitten in de modder toen we een plek om te slapen zochten... Na een half uur proberen eruit te komen begon het toch wel erg snel donker te worden en ben ik maar om hulp gaan zoeken. Deze keer heeft een vriendelijke boer ons eruit gehaald met z'n 4x4. :) Ohja, en op de terugweg kwamen we door een plaatsje waar we in de plaatselijke Woolworths even lunch gingen halen. Op weg naar buiten liepen we langs nog wat schappen tot ik ineens een heel schap met Nederlandse producten zag. Ik kon het eerst niet geloven... drop, speculaas, pepernoten en nog veel meer. Uiteraard konden we het niet laten om een rolletje Klene drop en een pak speculaasjes mee te nemen. :) Na 1120 km rijden, heel veel regen en koude nachten waren we dan weer terug in Melbourne.

Een paar dagen nadat we Marie (ohja, zo hebben we de camper genoemd) hadden ingeleverd kwam Karina, een vriendin van Nance naar Melbourne. Zij was 6 weken in Oz en zou de laatste week met ons mee komen reizen, erg gezellig. We hadden met z'n drieen nog 2 dagen in Melbourne voor we met het vliegtuig naar Tasmania zijn gegaan. In die 2 dagen hebben we onder andere de het hoogset gebouw van het zuidelijk halfrond beklommen (naja, we zijn dus met de lift naar boven gegaan), naar de Melbourne Zoo geweest en het Casino (ook het grootste van het zuidelijk halfrond) van binnen bekeken.

Op Tasmania hadden we weer een camper gehuurd (Tommie deze keer) om zoveel mogelijk van het eiland te zien. Bij de landing werd al duidelijk dat Tassie echt een schitterend eiland is met prachtige natuur. We kwamen vroeg in de ochtend aan na iets meer dan een uurtje vliegen en werden opgehaald door het camperverhuurbedrijf. Even alles doornemen over de camper, boodschappen doen en toen waren we op weg naar onze eerste bestemming op Tassie. We hadden na wat overleg maar gekozen voor Bruny Island, dus op weg naar het plaatsje Kettering waar de ferry vertrekt. Die ferry hebben we dus op 5 minuten gemist... we zagen 'm net wegvaren toen wij aan kwamen rijden. Naja, niet getreurd, we zijn immers op vakantie, dus even lekker gerelaxed, gelunched, beetje gelezen in de anderhalf uur die we moesten wachten op de volgende. Het mooie was wel dat we nu dus vooraan stonden, wat weer wat mooie foto's opleverde vanaf de ferry. Na de ferry zijn we doorgeredn naar South Bruny Island National Park waar we overnacht hebben op de camping waar het stikte van de possums die op zoek waren naar eten.
De volgende dag zijn we richting Mount Hartz gereden, waar we een korte wandeling hebben gemaakt naar een mooi watervalletje met een schitterend uitzicht over de vallei. Hier hebben we ook de eerste sneeuw op Tassie gezien. En een gigantisch grote boom van wel 87 meter!

Daarna zijn we naar Port Arthur gereden. Op weg daarnaartoe kwamen we weer langs een stukje kust met mooie rotsen in het water, al haalde het het niet bij de Great Ocean Road. In Port Arthur hebben we 's avonds een ghost tour gedaan, waarbij je in het donker door het oude dorpje loopt en iemand wat verhalen vertelt over spoken enzo. Erg toeristisch, maar toch ook wel leuk om gezien te hebben.

Na Port Arthur zijn we langs de oostkust omhoog gereden naar Wineglass Bay om daar een behoorlijk pittige wandeling te doen naar het uitzichtpunt en daarna naar het strand. En natuurlijk weer terug. Na de noodles en sandwiches (want dat hadden we wel verdiend) zijn we dan doorgereden naar Launceston in het noorden van Tassie. Op de parkeerplaats van Wineglass Bay kwamen we ook nog een paar vriendelijke walabys tegen die we konden aaien en leuk op de foto konden zetten.

In Launceston zijn we naar het Gorge park geweest en daar een wandeling gemaakt, daarna naar Mole Creek om een tour in een van de grotten te doen. Na de grotten zijn we doorgereden naar Mt Cradle National Park, wat een van de mooiste parken van de wereld zou moeten zijn. Hier wilden we dan ook een lange wandeling gaan maken de volgende dag, maar helaas... We kregen 's ochtends te horen dat we maar beter weg konden gaan, want het zou heel erg hard gaan sneeuwen en de wegen zouden afgesloten gaan worden... Goed... Toen het steeds harder begon te sneeuwen zijn we toch maar weer verder gereden, zonder ook maar iets van het park gezien te hebben dus... :( Als backup hadden we Mt Field National Park opgezocht, waar we dan maar een wandeling zouden gaan maken. Daar aangekomen regende het zo ontzettend veel dat we eigenlijk alleen de kortste wandeling van 20 minuten naar de waterval konden/wilden doen. Het was wel een erg mooi stukje bos waar we doorheen kwamen en de waterval zelf was ook schitterend. Verder nog heel veel wallabys op de camping gezien. :)

De laatste stop was Hobart waar we eigenlijk ook niet zo gek veel hebben gezien door de regen. Het was zo koud deze week, vooral 's nachts dat we echt geen zin hadden om nog een keer zeiknat te regenen. Nog wel lekker gegeten en wat gedronken. De laatste dag hebben we Tommie schoongemaakt en teruggebracht en zijn wij naar het vliegveld gebracht. Op Melbourne heb ik (voorlopig) afscheid moeten nemen van Nance, zij is lekker naar het warme Cairns gegaan en ik naar Sydney om vanaf hier morgen naar de States te vliegen. Echt heel raar om ineens afscheid te moeten nemen van iemand waar je 6 maanden lang alles mee hebt gedeeld. Al is het ook wel weer even lekker om alleen te zijn. :)

Morgen ga ik dus op weg naar Amerika om daar 2 weken met Thijs een hele gave roadtrip te gaan maken, daar heb ik echt enorm veel zin in (de road trip, niet de vlucht... via Hong Kong... dus 2x ruim 10 uur vliegen). Na Amerika ga ik dan ook naar Cairns om daar te werken en waarschijnlijk weer samen met Nance verder te reizen langs de oostkust.

Goed, beetje saai verhaal deze keer geloof ik, maar de foto's maken dat wel weer goed hoop ik. :)

• 16 Augustus 2008 - 09:06

N@nce D@nce:

Heeey ROoooooo/ Rocky Robin....

Het was weer great fun! Thanxxx. Heel erg veel plezier in America en ik zie je over 3 weken weer in CAIRNS. Waar ik vandaag HEEEEERLIJK in de ZON heb gelegen.
    Ha ha ha.

We keep in touch mate!

Liefs, knuffels en XXISIS

n@nce d@nce

• 20 Augustus 2008 - 17:32

Pa En Ma:

Hoi Robin,

Weer een leuk verhaal en prachtige foto's.
    Veel plezier in Amerika.
    Groetjes.

• 31 Augustus 2008 - 13:21

Annemarie:

Die foto's zien er weer goed uit, ondanks de sneeuw....
    En speculaas, geweldig :-)
    Hoes't in de USA met Thijs?

groeten Annemarie