Bananen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Bananen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Bananen!

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 Oktober 2008 | Australië, Cairns

Zo, daar ben ik weer. Het is even geleden, maar ik heb dan ook niet zo heel veel meegemaakt, de afgelopen weken gewerkt op een bananenfarm. M'n foto's van Amerika staan inmiddels ook online!

Ik was dus na heel erg lang vliegen aangekomen in Cairns. Een dag later ben ik alweer verder gegaan naar Cardwell, een klein dorpje wat verder naar het zuiden. Nance was daar al aan het werk op de bananenfarm en zou ook voor mij een baantje proberen te regelen. Dat lukte en dinsdag kon ik ook beginnen.

Ik heb geen bananen geplukt, maar ander werk gedaan (gelukkig, want zo'n tros bananen kan 120 kilo wegen...); stringing (zorgen dat de bomen niet omvallen door touwtjes vast te binden), deleafing (bladeren afhakken) en desuckering (boompjes doodmaken). Het werk was erg leuk en met een gezellige club mensen en tijdens het werk veel beesten gezien; kikkers, spinnen (heel veel spinnen), hagedisjes, ratten, wallabies, etc etc. Enige nadeel was wel dat we elke dag om 4:45 op moesten staan om om 5:15 met de troopy opgehaald te worden om naar de farm in Tully te rijden.

De eerste paar weken zaten we dus in een hostel in Cardwell, het was daar ontzettend gezellig met elk weekend wel een feestje. We zijn ook nog een weekend met z'n vijven naar Magnetic Island geweest voor de beroemde Full Moon Party. Was een leuk feest, al hadden we ons er wel wat meer van voorgesteld, maar toch nog erg gezellig. Omdat alle hostels volgeboekt waren, zijn we maar op het strand gaan slapen. Voor de 2e nacht hadden we wel een hostel geboekt, want we wilden nog wel het eiland even bekijken natuurlijk, een schitterend tropisch eilandje.

Na een paar weken in Cardwell gezeten te hebben begon het toch wel een beetje te vervelen, zo'n klein dorpje. We wisten al dat Hayden (onze baas) een huis in Tully heeft waar mensen die voor hem werken kunnen wonen. Hij vond het prima dat wij daar ook gingen wonen, dus de zaterdag maar meteen verhuisd na een afscheidsfeestje in het hostel.

Zou ik het bijna nog vergeten; ik heb natuurlijk ook m'n verjaardag gevierd! Iedereen nog bedankt voor de leuke berichtjes trouwens!!! Helaas was m'n verjaardag een gewone werkdag, dus om 4:45 opgestaan en toen kwam de eerste verrassing al, het halve hostel was versierd met ballonnen en slingers, erg gaaf! 's Avonds na het werk nog verder gevierd met wijn en pannenkoeken. :)

Gisteren hebben we op het werk een afscheidsbarbie gehad. Anderhalf uur eerder gestopt met werken en met z'n allen gezellig naar de creek gegaan om een biertje te drinken en een hapje te eten. Ik heb een Ozzie theedoek/vlag gekregen en Nance een tas waar iedereen wat leuks op heeft geschreven als aandenken aan een paar hele leuke weken op de bananenfarm.

Nu zijn we dus weer terug in Cairns, vanavond nog even naar the wool shed en dan hebben we vanaf maandag weer een Wicked Campervan om in 16 dagen in Sydney te komen; vanaf Sydney hebben we een autootje om via Canberra naar Melbourne te rijden. En in Melbourne eindigt mijn Australische avontuur en ga ik naar Nieuw-Zeeland om daar nog 2 maandjes rond te reizen...

  • 25 Oktober 2008 - 09:05

    Kili_kat:

    Kerel, jij gaat het raar vinden om terug te komen naar ( /terug te zijn in) NL straks..
    Zal je over NZ een mailtje sturen.

    Leuk weer een update gelezen te hebben.

    groeten,

  • 25 Oktober 2008 - 10:56

    Mathew:

    Kerel,

    Wat zie jij er ineens oud uit met zo'n dikke baard! Veel plezier verder en ik zal je blijven volgen.

    Groet,

    Mathew

    PS Ik kan niet zeggen of ze je bij de TNT missen, want ik werk er ook al een half jaar niet meer.

  • 25 Oktober 2008 - 15:38

    Astrid :

    Hey Robin!
    Leuke foto's. Heb meteen weer heimwee naar de bananen.
    Mijn trossen waren toch wel groter hoor :-P .
    Veel plezier nog met jullie reisje naar beneden, en geniet van Nieuw Zeeland.
    Weet je zeker dat je wel terug komt naar NL?
    x As

  • 25 Oktober 2008 - 18:57

    Arno & De Rest:

    Hey broertje,

    Eindelijk weer eens een update. Leuk om weer te lezen. En leuke foto's ook. Je bent niet zoveel veranderd, Thomas herkende je gelijk (al trokken de bananen meer aandacht). Nog veel plezier met het laatste stukje Australië, en daarna natuurlijk Nieuw Zeeland

    Groetjes,

    Arno, Lindy, Thomas, Mathijs en Lucas

  • 26 Oktober 2008 - 12:43

    Je Reis Maatje N@nce:

    Heeey Ro....

    Wat een leuke avonturen beleef jij allemaal zeg!
    Lijkt me leuk z'n jaartje er tussen uit.
    Je moet ook vast een hele leuk reis maatje hebben. Lijkt me een leuke meid die n@nce.
    Ha ha ha....
    Dat is toch het gene wat mij zo siert.
    Heeeee lieve schat.
    WIJ GAAN ER SAMEN NOG EEN TE GEKKE TIJD VAN MAKEN DIE LAATSTE 3 WEKEN OP DE OOST KUST.
    Mag ik weer aan de rechter kant slapen in de camper!

    We moeten nu nog onze packpacks pakken. Moeten morgen om half 10 al uitchecken.

    SCHENK JIJ DE WIJN FF IN?!?

    Heel veel liefs een dikke kuffel en een kus
    van dezelfde kant van de wereld als jij!!!!!


  • 27 Oktober 2008 - 09:47

    Pa En Ma:

    Hoi Robin,
    Leuk om je verhaal te lezen.En natuurlijk de foto's.Heel leuk.
    Wij zijn ook weer thuis uit Rhodos.
    Nog heeeeeeeeel veeeeeeel plezier.Doeiii

  • 06 November 2008 - 13:15

    Annemarie:

    Hi!

    Zit je al in je wicked van om naar Sydney te rijden? Nieuw Zeeland, nieuw avontuur straks. Ga je Oz erg missen? (domme vraag zeker...) Goeie trip gewenst!

    groetjes Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 67794

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: