Brissie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Brissie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Brissie

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Februari 2008 | Australië, Brisbane

Zo, eerst even vertellen over mijn ene dagje Brisbane, daarna kom ik wel op waar ik nu zit, Biloela.

Ik kwam 's avonds rond een uur of 8 aan op het vliegveld en de treinen reden al niet meer, dus dan maar met de shuttlebus naar het hostel. Was eigenlijk ook wel makkelijker, want dan hoef je niet vanaf het station nog te sjouwen met een zware tas (ik weet niet hoe het komt; ik heb maar 2 t-shirts gekocht, maar het ding lijkt wel 1,5 keer zo groot als toen ik op Schiphol stond). Nadat ik m'n tas had gedumpt wilde ik even wat gaan eten, toen ik ineens mijn naam hoorde op de trap... bleek 1 van degenen te zijn die ik de dag ervoor bij Maiden had ontmoet die toevallig ook naar Brisbane was gegaan en in hetzelfde hostel zat, dus maar even wat biertjes gaan drinken (dat vult tenslotte ook :)) in plaats van eten.

Omdat ik maar 1 dag in Brisbane zat, had ik van tevoren al even in m'n Lonely Planet gekeken wat ik allemaal wilde doen en daar stond een mooi looproute in. Daar ben ik eigenlijk de hele dag zoet mee geweest en zo heb ik heel Brisbane kunnen zien. Alle mooie gebouwen, parkjes en natuurlijk de Botanical Gardens die ze hier in elke stad blijken te hebben. Tot slot ben ik met de boot naar de andere kant van de rivier gegaan en heb daar langs het stadsstrand gelopen en een museum en art gallery bezocht, wederom goed cultureel bezig geweest dus. Helaas wel de hele dag regen gehad, maar ik was nu wel zo slim om even een paraplu te kopen.

Ik zit inmiddels alweer heel wat kilometers verder naar het noorden, in Biloela. Dat ligt dus echt in the middle of nowhere... Ik moest in Brisbane om 6 uur (natuurlijk in de stralende zon... grrrr)de bus naar Toowoomba hebben, daar ben ik overgestapt op de bus naar Rockhampton, die langs Biloela komt.
Tijdens die 2e busreis, die 8 uur duurde, zijn we langs maar liefst 6 dorpjes gekomen en de laatste was 3 kwartier voor we hier in Biloela aankwamen... Er is hier ook echt helemaal niks te doen. Ik heb het een paar locals gevraagd en steevast is het antwoord: "We have some pubs". Nou heb ik daar nooit veel problemen mee, maar ik was hier om geld te verdienen, niet om het meteen weer uit te geven.

Verder wel een leuk hotel, klein keukentje erbij en een zitkamer met tv. Australische tv is echt verschrikkelijk irritant; om de 10 minuten (en soms nog vaker) is er 5 minuten reclame! Maarja, het is echt het enige wat er hier te doen is, zeker als het regent. :(

Hopelijk wordt het weer wat beter, zodat ik meer kan werken. Vandaag en afgelopen vrijdag was er geen werk, morgen gelukkig wel. Het is namelijk te nat op het land om de koeien er vanaf te halen en geen koeien is geen werk. Volgens de mensen hier is het het slechtste weer in 20 jaar hier. Verder naar het noorden en langs de kust is er ook van alles onder water gelopen, zoals het stadje Mackay; is vast ook bij jullie wel op het nieuws geweest. Mijn werk valt trouwens wel mee, volgens de meesten heb ik het makkelijkste baantje in de hele fabriek. :D Ik sta bij een machine waar via een lopende band dozen met vlees aankomen en mbv die machine moet ik daar dan straps omheen doen en de doos doorschuiven op een lift. Verder moet ik twee andere machines in de gaten houden. Dat houdt in dat ik op de resetknop moet drukken als er een alarm afgaat en verder de boel fiksen als het vastloopt. Dat vastlopen gebeurt nogal vaak en het is altijd weer wat anders wat er mis is, dus het is nog niet echt vervelend tot nu toe. Dit baantje hou ik de komende 2 tot 3 weken nog, daarna moet ik waarschijnlijk iets anders gaan doen; dat kan varieren van stukken vlees snijden tot dozen van 30 kilo tillen.

Komend weekend heb ik weer eens een auto gehuurd en ga ik met 2 Duitsers en waarschijnlijk nog 2 Koreanen naar een nationaal park zo'n 100 km ten zuiden van hier, ben alleen even de naam vergeten. :)

Foto's kunnen nog even een probleem worden, want ik zit hier in het meest aftandse internetcafe wat je je maar voor kunt stellen. Ik probeer het nog wel even, anders komt er wel een mooie foto-update over 2 maanden ofzo; als ik het zo lang uithou hier.

  • 18 Februari 2008 - 08:06

    Annemarie:

    Je bent cultureel en internationaal bezig met al die parken en Duitsers en Ozzies en Koreanen :-)
    Ruud is jaloers op je Iron Maiden ervaring!!!!!
    (ik niet zo ;-) )

    groetjes Annemarie

  • 20 Februari 2008 - 17:11

    Astrid:

    Leuk om weer een verhaal te lezen!
    Ik ben wel heel benieuwd naar hoe lang je het gaat volhouden daar in die vleesfabriek. Aparte ervaring lijkt me dat.
    Hoe vond je Brissie? Een stad als alle anderen?

  • 26 Februari 2008 - 06:00

    Robin:

    Zo eindelijk weer eens achter internet...

    Heb wel het een en ander meegemaakt, maar ik heb nu niet zo'n zin om een verhaaltje te typen, dat doe ik zaterdag wel ofzo.

    Net bloed laten prikken om een Q-Fever vaccinatie te krijgen, kostte ze drie keer prikken en twee glazen water om eindelijk genoeg bloed bij elkaar te krijgen... :( Vaccinatie is volgende week, moest eerst getest worden omdat een tweede Q-Fever vaccinatie dodelijk is.

    Om even te antwoorden; Brissie vond ik wel een coole stad. Wat me vooral opviel was dat de straten enorm breed waren, maar er was eigenlijk niet veel verkeer, zag er allemaal wat overdreven uit. :)
    Verder was het wel een beetje een stad als alle anderen, weinig echt speciaals, zoals het Opera House, Habrour Bridge en Bondi in Sydney, maar het was wel een mooie stad in z'n geheel. Had er daarom ook niet zoveel over te vertellen eigenlijk; wel weer mooie foto's gemaakt, maar de enige computer waar ik m'n camera aan de praat kreeg werkt nu helemaal niet meer...

  • 03 Maart 2008 - 22:34

    Annemarie:

    Een tweede vaccinatie dodelijk :-) is dan de vaccinatie niet erger dan de ziekte zelf????

  • 05 Maart 2008 - 06:24

    Robin:

    Het kan dodelijk zijn omdat het een nogal bruut vaccin schijnt te zijn en als je lichaam al antistoffen voor Q-Fever heeft gaat dat een beetje mis. Een 2e vaccin is inderdaad erger dan de ziekte zelf, daarom worden er eerst 2 tests gedaan voordat je gevaccineerd wordt.

    Verder alles goed hier, helaas geen update kunnen doen zaterdag, was een ietsiepietsie brakjes en niet op tijd m'n bed uit voor het internetcafe... :)
    Komende zaterdag moet ik werken en is er een rockfestival, dus ook dan geen update, kijk wel even of ik na het werk wat wil gaan typen, maar meestal heb ik daar echt geen zin meer in.

  • 11 Maart 2008 - 13:29

    Kili:

    Hej Robin,
    Je hebt geen zin om te typen? Goh, wat klinkt dat herkenbaar (-: Ik zie dat maar als een goed teken, want dan heb je klaarblijkelijk meer dan genoeg andere dingen te doen die beter bevallen dan achter de pc zitten; goedzo!

    Je mist hier qua werk geen zak. Het is een dramatisch zinkend schip dus geniet van je ergens-anders-zijn-zijn :-)

    Zelf ben ik druk met afstuderen en werk ik dus een stukje minder daarnaast. Afstuderen neemt overigens ook meer dan genoeg tijd in beslag (-;

    Veel plezier!
    Kili

  • 12 Maart 2008 - 06:32

    Robin:

    Hmm, het is nou niet bepaald dat ik leukere dingen te doen heb, maar het internetcafe in dit gat is maar tot 5 uur open en op zaterdags maar tot 12. Komt niet echt lekker uit met werk; heb meestal geen zin om net na het werken een heel verhaal te typen. Komende zaterdag is er weer werk, dus de volgende update komt volgende week denk ik. :)

    Zaterdags werken is hier wel ok trouwens, 6 uur werken en 8 uur betaald krijgen; misschien een ideetje voor de TNT. :D

    Gaat verder wel goed hier, al ben ik het werk wel spuugzat aan het worden. Nog maar 7 daagjes werken gelukkig...

    Succes met afstuderen!

  • 16 Maart 2008 - 16:01

    Martin De |keijzer:

    Beste Robin,
    Heel gaaf wat je doet. Ik ben jaloers op je .
    Vooral alle ontmoetingen die je hebt en nog krijgt is al een hele mooie ervaring naast het prachtige land natuurlijk. Kan je nog even langs mijn tante greet, die woont in Sydney(grapje, het mens is al 80)
    Geniet nog lekker en denk eraan je ouders zijn vandaag 35 jaar getrouwd! En dinsdag is je vader jarig.

    Hartelijke groeten uit een miezerig Brielle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 67794

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: