Scream for me Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Scream for me Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Scream for me Sydney!

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 Februari 2008 | Australië, Sydney

Aldus Bruce die wat aandacht nodig had. Bruce is dan natuurlijk Bruce Dickinson en Bruce Dickinson is natuurlijk de zanger van Iron Maiden, waar ik gisteravond ben geweest. Ik ben echt ontzettend blij dat ik in november zag dat ze hier in Sydney zouden spelen, want dit was echt met afstand het beste concert van ze wat ik ooit gezien heb (en dat zijn er nu toch zeker wel een stuk of 7-8-9 (ben de tel een beetje kwijtgeraakt bij 4-5-6 :))). Ze speelden echt _al_ hun beste nummers, zelfs Fear of the Dark wat niet eens uit de 80's komt en natuurlijk Rime of the Ancient Mariner wat ze al beloofd hadden op de vorige tour. Echt in 1 woord fantastisch om dat live te hebben gezien. Voor de niet-kenners: het is een erg mooi nummer van 15 minuten en een van mijn favorieten, maar helaas had ik het nog nooit live gezien. Ik heb het op video staan; niet echt steady, maar het gaat om het idee. Ik zal eens even kijken of ik een Youtube account kan openen (bedankt voor de tip, Quinta!) en dan upload ik het wel, samen met nog wat filmpjes van Sydney. Voro het concert kwam ik in de trein nog wat fans tegen, waarmee ik de rest van het concert ook heb doorgebracht, dus het was helemaal niet zo erg om in m'n eentje er naartoe te gaan. Voor het concert nog wat blikjes bier gekocht van mensen die "te veel" hadden meegenomen voor $10 voor 8 blikjes. Dat was ook maar goed, want binnen was het niet te betalen, $5 voor een biertje! Stelletje afzetters! Vooral de trein terug was erg gezellig, zo'n 99% droeg een Maiden t-shirt. :) Ik kon zelf ook de verleiding niet weerstaan en heb $50 uitgegeven aan het gaafste Maiden t-shirt wat ik ooit heb gehad of gezien.

Goed, genoeg over Maiden. Ik zit nu op het vliegveld te wachten op mijn vlucht naar Brisbane. Internet is niet eens gratis op binnenlandse vluchten helaas, maar ik ben natuurlijk veel te vroeg weg gegaan en moet toch de tijd doorkomen... Het blijkt toch een wat langere vlucht te zijn dan 25 minuten, want Brisbane schijnt in een andere tijdzone te liggen, het is daar 1 uur vroeger, dus de vlucht duurt 1 uur en 25 minuten.

De afgelopen dagen ben ik naar het Australian Museum geweest, wat rondewandeld in Sydney (Sydney is echt een heerlijke stad om gewoon doelloos in rond te lopen!) en vandaag op de valreep nog even naar het Maritime Museum geweest, want dat bleek toch wel gratis te zijn en ik moest toch wat om de tijd tussen uitchecken en naar het vliegveld gaan door te komen, he. :) Vooral de Aboriginal expositie in het Australian was erg mooi, een aantal mooie schilderijen gezien (post zo nog wel wat foto's) en veel geleerd over de Aboriginal geschiedenis van Oz. Verder een hoop dode beesten en botten gezien. Kortom, enorm cultureel verantwoord bezig geweest dus. Maritime was ook interessant, al viel het me wel tegen dat er he-le-maal niks was over Nederland, maar wel heel veel over Portugal en vooral Engeland en de VS. Dacht toch echt dat wij behoorlijk wat te maken hebben gehad met het begin van Oz, maar goed. Ben ook nog door de hele Royal Botanical Gardens gelopen en die zijn echt schitterend! Ik denk dat de foto's wel voor zich spreken. Op weg naar de supermarkt daarna zag ik nog een groot cruiseschip bij Circular Quay liggen en dat bleek de Amsterdam te zijn van de Holland-America line. Hoe toevallig is dat nou.

Nu ik eraan denk: Wat me tot zover opvalt in Oz is dat de mensen echt ontzettend vriendelijk zijn; zelfs de mensen van de belastingdienst en de douane. Ik belde van de week even met de belastingdienst om mijn Tax File Number te krijgen, want die was nog niet aangekomen met de post. Ik verwachtte een heel chagrijnig persoon (want dat is in Nederland ook zo), maar dat viel echt 1000% mee. Heel gezellig gesprek gehad waar ik vandaan kwam (want ik klonk zo Amerikaans... -.- Ben al Deens, Zweeds, Noors en zelfs Australisch genoemd de afgelopen tijd, maar nog niet Amerikaans en dat wil ik ook helemaal niet...), wat ik al had gedaan in Oz en wat mijn verdere plannen waren. En als klap op de vuurpijl ook nog eens mijn TFN gekregen. Dat betekent dat ik 'maar' 29% belasting hoef te betalen in plaats van de 45% als je geen TFN doorgeeft aan je werkgever.

Gisteren liep ik ook nog tegen een Chinees nieuwjaar parade op. Was ook niet zo moeilijk, want het halve Business District was ervoor afgelsoten. Hele mooie optocht van draken en nog veel meer. Ik heb er wel wat foto's van, maar helaas was mijn kaartje halverwege vol (ik begin echt een chronisch ruimtegebrek te krijgen met al die foto's die ik aan het maken ben). Filmpjes ervan komen waarschijnlijk binnenkort ook op Youtube als ik er tijd voor heb.

Ik had nog wat interessants te vertellen, maar daar kan ik zo even niet opkomen, dat komt de volgende keer dus wel. Nog even wat foto's erbij zetten en dan ga ik nog even een rondje lopen voor ik naar mijn gate moet (tjonge, de 4e vlucht alweer in nog geen maand!).

  • 12 Februari 2008 - 11:23

    Astrid:

    Leuke foto's!
    En mooi dat Maiden zo goed was. Klijnkt alsof je je goed amuseert.

  • 18 Februari 2008 - 02:19

    Karin:

    Hi Robin! Jammer dat je al wegbent uit sydney, maar misschien zijn we idd nog eens ergens anders tegelijk, wil nog wel proberen om wat meer te zien, maar moet nu toch ook wel echt hard aan het werk...
    Grappig dat je ook bij de Chinese parade was, weet niet meer zeker waar dat gebouw van jouw foto's staat, maar volgens mij hebben we redelijk bij elkaar in de buurt gestaan :)
    Tot later!

  • 18 Februari 2008 - 07:37

    Kili:

    Iron Maiden? Kan ook leuk zijn natuurlijk.. Maar je hebt wel het Enschedese Smartlappen Festival gemist, wat ook een groots feest was :D ;)
    Ik vind het leuk om te lezen dat je je zo ontzettend cultureel gedraagt, terwijl je dat niet echt in de planning had zitten meen ik..?
    Leuk dat het je tot nu toe nog steeds lukt om wat te schrijven, kan me voorstellen dat het toch stikem wel moeite kost om even te gaan zitten (achter dat relatief (erg) trage) internet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 67794

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: