Low budget in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Low budget in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Low budget in Sydney

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 Februari 2008 | Australië, Sydney

Allereerst allemaal weer heel erg bedankt voor de reacties, blijft erg leuk om te lezen. Vooral ook Marieke bedankt voor het laten lezen aan oma!

Het regent al een paar dagen hier in Sydney en dat begint echt behoorlijk te vervelen moet ik zeggen. Gelukkig hadden we gisteren nog wel een mooie dag en zijn naar Bondi gegaan, heb er een mooi filmpje van gemaakt wat ik zo ga proberen te uploaden.

Goed, low budget in Sydney dus. Sinds mijn vorige berichtje ben ik samen met Nance twee keer naar een ander hostel verhuisd; naar Kings Cross (een wijk iets verderop) en weer terug naar een ander hostel in het Business District. Kings Cross is een wijk die wat meer op backpackers geent zou moeten zijn, maar dat viel nogal tegen. Wel veel clubs enzo, maar ja, dat kost alleen maar veel geld. Daarnaast veranderde de buurt 's avonds ook van een gezellig rommeltje in een equivalent van de wallen met overal junks, bedelaars en vrouwen die je tegen betaling een gezellige tijd willen bezorgen. Nou heb ik in dat alles niet bijzonder veel interesse, dus na drie dagen maar weer terugverhuisd naar het Business District. Dat is zeg maar het echte centrum van Sydney waar veel winkels, cafe's en restaurantjes zitten, erg gezellig dus.

Eigenlijk heb ik (sja, weer) niet veel speciaals meegemaakt (misschien klinkt het alsof het hier helemaal niet leuk is, maar dat is niet waar, ik heb het hier geweldig naar m'n zin), mede dankzij de regen. Wel elke dag lekker gekookt. Bij het avondeten hoorde meestal wel een flesje wijn, wat ook weer tot mooie gesprekken bij de lokale slijter leidde; "Do you have cheap white wine" "How cheap would you like it?" "Your cheapest". De allergoedkoopste was uiteindelijk nog geen $10 voor een pak (ja, een pak) van 4 liter. Prima wijntje en uiteraard ging het pak leeg. :) En 's avonds natuurlijk wat biertjes/wijntjes/wodka-soda gedronken, bij het hostel in Kings Cross en deze (Legend Westend aan Pitt Street overigens) kregen we een leuk boekje met 15 bonnetjes voor een gratis drankje in 15 verschillende barretjes. Zo hebben we dus een paar avonden lang half Sydney doorgesjouwd op zoek naar die barretjes om gratis te kunnen drinken. We zijn zelfs zo ver gegaan dat we eerst op de kaart kruisjes hebben gezet bij elk cafe om zo de beste routes te kunnen bepalen. Je moet er wat voor over hebben natuurlijk om weinig uit te geven. :) Uiteraard was niet alles low budget, want we hebben wel elke dag buiten de deur koffie gedronken. Zelfs na het kopen van een pot Coles huismerk oploskoffie, want die was nou niet echt briljant.

Omdat Nance vandaag voor zes weken naar Nieuw-Zeeland is vertrokken, leek het ons wel leuk om gisteren even gezellig uit eten te gaan na het strand (en wat gratis drankjes, want ook voor daar in de buurt hadden we bonnetjes; zelfs nog een extra tussenstop met de bus gemaakt, want het extra geld voor de bus was een stuk minder dan de gratis Smirnoff-soda die we daardoor konden halen... :)). Uiteraard moest het ondanks dat het uit eten was niet te duur worden, dus zijn we wat rond gaan zoeken. Een goedkoop restaurantje had zo hard de voetbal (Australie - Qatar, eindstand heb ik nog niet gevonden) opstaan dat jullie het waarschijnlijk in Nederland konden horen en zo belandden we na wat lopen bij een Grieks restaurantje (want die zijn in Nederland, tenminste in Enschede, goedkoop en lekker). Na 10 minuten op de kaart te hebben gekeken zijn we maar opgestaan en gewoon weggelopen, want het pastte toch niet helemaal binnen het budget. Uiteindelijk bij een ander filiaal van het eerste restaurant voor iets meer dan $30 heerlijk gegeten.

Vanmiddag na twee weken dus afscheid genomen van Nance, wat toch wel even zwaar viel; de afgelopen twee weken waren heel erg gezellig, het lijken wel 2 maanden geweest te zijn, en nu ben ik toch maar weer in m'n eentje in het regenachtige Sydney (beetje een tegenvaller aan Sydney: bijna alle backpackers zijn hier of met z'n tweeen of met een groepje, dat schijnt verder wel mee te vallen, maar is hier toch wel lastig om er tussen te komen; gelukkig is het wel een gezellig hostel en maak je hier vrij snel contact met anderen in de keuken). En Nance, mocht je dit nog lezen: nogmaals heel veel plezier in Nieuw-Zeeland en wie weet tot in Darwin! :)

Later vanmiddag heb ik de zoektocht naar een baan maar weer eens voortgezet. Mijn eerdere plannetje om steeds even te werken en weer verder te reizen was al de grond in geboord, dus ik was nu op zoek naar een baantje voor 1-2 maanden. Dat lijkt gelukt te zijn. Morgenochtend om 10 uur heb ik een afspraak op een kantoor in George Street en heb ik in ieder geval een baan in een vleesverwerkende fabriek in de buurt van Rockhampton (jaja, pak die atlas er maar bij :P). Ik weet niet of ik dat zo leuk ga vinden, ik heb er zelfs een injectie voor nodig, maar het betaald goed en is voor 6 tot 8 weken. Er zit een hotelkamer bij die ik dan met 1 ander persoon moet delen voor $88 per week (een koopje, ik betaal hier $20-25 per dag). Een andere optie is bananen plukken (geloof ik, of ander fruit), maar daar moet ik dan wel zelf een auto voor huren en de accomodatie is op een camping ofzo. Dat fruit plukken zou ze me morgen even verder uitleggen, want toen ik even terugging om te zeggen dat ik de vleesbaan wel wilde was ze net op weg naar de trein. Morgen krijg ik te horen of iemand anders het fruitbaantje ook wil hebben, zodat we in ieder geval de kosten voor de auto kunnen delen. Andere fruitplukkersjobs zijn door de regen nog niet te vinden, tenzij ik meteen richting Darwin ga, maar dat is me te ver om in 1 keer te doen, dan zou ik de hele rest van de oostkust over moeten slaan en dat wil ik niet.

Ik duik de regen maar weer in naar mijn hostel. Tot de volgende keer!

  • 07 Februari 2008 - 19:47

    Astrid:

    Cool! De Scubar! Daar heb ik menig gezellig avondje doorgebracht.
    Klinkt leuk, ondanks dat je niets boeiends doet. Geintje.
    Succes met het vinden van een baantje.

  • 07 Februari 2008 - 21:50

    Jolanda:

    Hey Robin, ik hoop dat je wel snel weer een reismaatje ontmoet want ik kan me voorstellen als je een hele dag in regenachtig Sydney in een vleesfabriek moet gaan werken je behoefte hebt aan leuk gezelschap.Succes met het vinden van een baan,had je nou al bij TNT geprobeerd?

  • 08 Februari 2008 - 01:02

    Robin:

    Ik heb niet bij de TNT geprobeerd, eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht... stomstomstom. Ik heb nu wel een baantje een kleine 1500 km ten noorden van Sydney en ga zo effe de reis erheen regelen.

    Ohja, ik heb nog wat foto's erbij gezet en een filmpje.

  • 09 Februari 2008 - 00:43

    Robin:

    Kleine update: Ik vlieg maandag naar Brisbane (flinke vlucht van 25 min...) en 2 dagen later ga ik met de bus naar Biloela om daar dan een weekje of wat te gaan werken.
    Nu ga ik even cultureel bezig zijn en het Australian Museum bezoeken.

  • 09 Februari 2008 - 07:47

    Kili:

    Hej hej,

    Als je op een gegeven moment meer filmpjes wilt uploaden kan je natuurlijk ook een YouTube account maken. Filmpjes mogen dan niet meer dan 100 MB/10 minuten zijn, maar dit geeft alsnog veel ruimte.

    Wat ik zelf wel leuk vond, en voor thuis wellicht ook fijn, is om kleine filmpjes te maken waarbij je jezelf ook filmt en verteld hoe je je voelt, waar je bent, en waar je heen gaat. Plus een stukje omgeving .
    Ik had bijvoorbeeld wel een klein stukje verbrande Robin in het Bondi beach verwacht ;)

    Dat reizen is leuk he, en mensen ontmoeten.. Wel naar maar vast onderdeel is het telkens weer afscheid nemen. Wat dat betreft vind ik dat het (verder) reizen telkens een klein beetje je hart opnieuw breekt (dat klinkt wel dramatisch als ik dat zo lees trouwens, maar heb dat wel echt zo ervaren toen).

    Goed, ik hoop dat je een oke baantje vind wat je een tijdje kan volhouden!

    Succes en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 67794

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: