De uitgebreidere versie... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu De uitgebreidere versie... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

De uitgebreidere versie...

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

31 Januari 2008 | Australië, Sydney

De afgelopen dagen echt zoveel gedaan, maar eigenlijk ook weer helemaal niks... :) Vooral naar het strand geweest, in Sydney gelopen, af en toe wat biertjes gedronken en dat was het wel eigenlijk.

De dag na aankomst dacht ik een vrije dag te hebben en heb ik lekker relaxed een beetje rondgelopen door Sydney na erg lang uitslapen. Of nee, eigenlijk heb ik niet eens rondgelopen, maar ben ik nog voorbij Darling Harbour in het gras gaan zitten en heb ik daar eens lekker een uur of wat zitten lezen. Ik heb The Hitchhiker's Guide To The Galaxy mee, maar ik was er nog niet aan toegekomen om erin te beginnen. Dat was echt heerlijk, lekker met 25+ graden in de schaduw (want de zon leek me nog niet zo'n goed plan) een beetje zitten lezen na de drukke dagen in Japen en de lange vlucht. Nu ik dit typ en er weer aan terugdenk lijkt het wel weeeeeken geleden. Bij terugkomst in het hostel was inderdaad mijn rugtas netjes afgeleverd door Air New Zealand, maar toch nog een minpuntje voor New Zealand voor het kwijtraken.

Na de vrije dag had ik een afspraak op het kantoor van AIFS (en die afspraak bleek ik eigenlijk de dag ervoor te hebben) voor de arrival orientation, zeg maar een praatje waarin van alles verteld werd over reizen en werken in Oz. Was wel interessant, maar toch ook wel een beetje nutteloos; het enige wat ze zeker kunnen aanbieden is fruitplukken, verder moet je alsnog alles zelf zien uit te vinden. Daarnaast werd meteen mijn plannetje om steeds 2 weken te werken en dan 2 weken te reizen de grond ingeboord, want de meeste werkgevers willen alleen mensen voor minstens een maand aannemen; eigenlijk wel logisch ook, maar toch wel jammer. Daarom ga ik als ik Sydney uit ga, 11 februari, richting het noorden en ga daar denk ik een maandje of 2 een fruitplukkersjob nemen, lekker wat geld verdienen. Op het moment is het allemaal wel erg low-budget namelijk, maar dat is ook wel weer leuk. Op de ao wel Nance, Marit en Marian leren kennen, Nance is mijn reismaatje in Sydney geworden en met haar heb ik de afgelopen dagen vooral rondgehangen hier.

Afgelopen zaterdag was Australian Day, de nationale feestdag hier. In heel stad was er van alles te doen, maar vooral in Darling Harbour en Hyde Park. We zijn ook nog effe lekker naar Bondi Beach geweest en 's avonds nog wat gaan drinken in een bar. Da's wel een groot minpunt aan Sydney; het is prachtig weer, maar nergens een terras te bekennen, behalve Darling Harbour waar ze dan ook al om 11 uur dichtgaan. In DH was op het einde van de dag ook nog een schitterende vuurwerkshow.

Maandag hebben we met z'n vieren een auto gehuurd om naar de Blue Mountains te gaan. Dat is echt een prachtig natuurgebied 65 km buiten Sydney. Links rijden viel op zich nog wel mee, de snelweg is een eitje en ook Sydney zelf viel achteraf wel mee; wel druk en goed opletten (en een paar keer iemand die schreeuwt "Links, Robin!" is ook wel handig ;)). Helaas wel een kleine oeps uitgehaald en met de wieldop linksvoor tegen een stoeprandje aageschuurd. :( Grmbl, weinig eten en links rijden is toch niet echt goed voor je concentratie. Gelukkig heeft Nance ook een internationaal rijbewijs en hoefde ik niet alles alleen te rijden. Maar goed, de Blue Mountains dus. Het dankt zijn naam aan de olie-achtige blauwe mist die erboven hangt door de eucalyptusbomen, ik hoop dat dat op de foto's een beetje naar voren komt. Een van de voornaamste attracties zijn de Three Sisters, maar die vallen toch wel tegen als je ze niet van onderen en met ondergaande zon ziet, eigenlijk waren het gewoon 3 rotsen naast de berg. Maar toch wel mooi om gezien te hebben en van verderaf zag het er mooier en vooral indrukwekkender uit. Jammer genoeg hebben we geen kangoeroes of koala's gezien, dus moet ik het nog steeds doen met een paar aparte vogels die hier rondvliegen. Toen we terugkwamen in Sydney was het autoverhuurbedrijf net dicht en stonden we voor de keus om een parkeerplaats te zoeken of naar het vliegveld te rijden en 'm daar in te leveren. Een parkeerplaats is waarschijnlijk of niet te vinden of niet te betalen of allebei, dus we zijn maar naar het vliegveld gereden. Toen moesten we dus ook nog terug en omdat we allemaal $14 voor de trein nogal veel vonden, zijn we maar op zoek gegaan naar een busstation buiten het vliegveld (want daar hebben we een 10-rittenkaart voor) en 3,5 uur later stonden we weer terug in de stad...

Gisteren nog naar Bondi geweest en enorm verbrand op m'n rug, ondanks dat ik er bijna de hele tijd een t-shirt over had liggen; de komende dagen dus een beetje uitkijken met de zon.

Ik heb echt het gevoel dat ik nog van alles vergeet te vertellen. Dat blijft toch lastig hoor, zo achter een toetsenbord gaan zitten en eventjes je belevenissen intikken. Ik laat het hier maar weer even bij en ga op zoek naar de foto's.

  • 30 Januari 2008 - 11:00

    Monika/Miriam:

    heel leuk je verhalen te lezen. Volgen je trouw. Geniet van het mooie weer. Hier koud en regen. BAHHHH!!!
    groetjes

  • 30 Januari 2008 - 12:10

    Pa En Ma:

    Hoi, Leuk dat je zoveel ziet en leuke dingen beleeft. Geniet ervan en laat ons meegenieten en jaloers worden.
    Groetjes

  • 30 Januari 2008 - 16:56

    As:

    Ongelofelijk gave foto's! En wat nou? Die Three sisters zijn toch wel gaaf om te zien hoor! Je maakt echt mooie foto's.
    Je rug ziet er erg naar uit moet ik zeggen, brrr. Smeer er maar veel cooling aloe vera spul op. Da's het voordeel van australië, je verbrandt er snel, maar ze hebben er ook heel veel goed aftersun-spul ;) (dat je overigens allemaal kunt declareren, dus bonnetjes bewaren).
    Bne je ook al bij die poffertjeskraam in Darling geweest? Echt raar om daar kroketten en poffertjes te eten :)
    Sorry, ik draaf door geloof ik, veel plezier nog!

  • 30 Januari 2008 - 18:30

    Arno En De Rest:

    Leuke verslagen en gave foto's zeg. Tja, het weer is hier iets minder. Veel plezier en succes met werk vinden, groetjes

  • 30 Januari 2008 - 18:37

    Anita Dick Rick:

    het is heel leuk om je verhalen te lezen.je rug is net een zon tomaatje geniet verder van je reis we blijven je volgen groetjes uit brielle

  • 31 Januari 2008 - 03:18

    Robin:

    Ja, misschien was ik wat negatief over de Blue Mountains, maar het was echt prachtig uiteraard. The Three Sisters zie je voor het eerst vanaf een speciaal daarvoor gemaakt betonnen platform en vanaf daar is het niet zo indrukwekkend vond ik. Ik had van foto's verwacht dat het echt 3 rotsen in een vallei waren in plaats van 3 rotsen naast een berg. Maar was toch nog mooi om te zien hoor, zeker van verder weg (de mooiste foto ervan ben ik nog vergeten ook zie ik, vanuit het bos tussen de bomen door...).

    Ik heb inderdaad ergens kroketten en frikandellen gezien, maar ik wist niet meer waar. Niet gegeten, want die mis ik (nog) totaal niet. :)

    Verder allemaal veel plezier met de winter in Nederland! :P

  • 01 Februari 2008 - 13:38

    Jolanda Doze(tnt):

    hadje al veel eerder een prettige reis willen wensen bij deze dan.Ik heb je verhalen gelezen en ben blij dat het je goed gaat, alleen wel zonnebrandcreme factor 50 gebruiken he. Ik wens je nog heel veel mooie ervaringen daar down under en zal je verhalen blijven volgen.

    groeten van Jolanda

  • 04 Februari 2008 - 19:43

    Oma Siereveld:

    Hoi Robin, nog bedankt voor je leuke kaartjes. Ik heb je verhalen gelezen op de laptop van Marieke, en ik vond je verhalen heel erg leuk. Ik wens je verder veel plezier, heb je al werk gevonden? Misschien kom je wel rijk terug als je veel werkt! Ik wens je verder het beste en vele groetjes van Oma Siereveld!

  • 04 Februari 2008 - 19:46

    Marieke En Elly:

    Hoi Robin! Hier nog een berichtje van mij en me moeder! Heb oma net moeten helpen met het 'vertalen' van je teksten. Eerst moest ik het lettertype op het allergrootst zetten... En ze snapte niet dat je 'half dood' kon zijn na een lange vlucht ;) Ook moest ik vertalen wat Karaoke was, en ze dacht dat de hondjes die je op de foto had gezet katten waren.... hahaha... Ze wilde vooral weten of je al werk had.... hahaha

    Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien! Veel plezier en succes verder op je reis!

    Groetjes van je nichtje Marieke en je tante Elly ;) !

  • 04 Februari 2008 - 21:50

    Peter En Wies:

    Hoi Robin, eindelijk ook een berichtje van ons.
    Leuk om je zo te volgen, want dat doen we al een tijdje.
    De Blue Mountains vonden wij ook prachtig toen we er,alweer 6 jaar geleden, waren...
    Geniet van je reis, wij blijven zeker meelezen en laten ons af en toe wel horen.
    Groetjes Peter en Wies

  • 06 Februari 2008 - 21:15

    Annemarie:

    Wat is nou precies het tijdverschil met waar jij zit?? Ik wilde je laatst een smsje terugsturen en bedacht dat ik je daarmee wel eens wakker zou kunnen maken midden in de nacht....dat zou een hele slechte zet zijn.
    groetjes vanuit een regenachtig NL.

  • 07 Februari 2008 - 00:33

    Robin:

    Tijdsverschil met Sydney is 10 uur (hier is het later). Sms'je 's nachts vind ik geen probleem, bellen is wat minder, daar maak je geen vrienden mee op een kamer met 6 mensen. ;)

  • 07 Februari 2008 - 01:40

    Alex :

    Als ik me ook niet vergis staat linksboven de actuele tijd van daar in australie. Klopt ook wel want het is nu 2.32 hier en het klokje daar zegt 12.32
    Hopelijk heb je wel je telfoon op trillen staan met die nachtelijke smsen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 67794

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: