Osaka alleen... - Reisverslag uit Osaka, Japan van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Osaka alleen... - Reisverslag uit Osaka, Japan van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Osaka alleen...

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Januari 2008 | Japan, Osaka

Dat was vandaag toch wel even wennen zeg, helemaal in m'n eentje. Ik heb me nog steeds uitstekend vermaakt, maar met meerdere mensen is het toch een stuk leuker. Daarnaast maak je ook veel meer mee als je mensen die Japans spreken bij je hebt.

Ik had van te voren in een Lonely Planet boek gekeken wat me nog leuk leek en dat opgeschreven. Zo heb ik vandaag nog een tempel hier in Osaka bezocht en ben ik naar Amerika Mura gegaan. Ik had ook nog een stuk oud Osaka op het programma staan, maar dat heb ik niet kunnen vinden en een tombe die richting Kansai Int'l Airport ligt, wat ik te ver (en te duur) vond, misschien ga ik daar morgen nog even naartoe.

Uiteraard lette ik totaal niet op toen de metro eraan kwam en stapte ik in het "alleen-voor-vrouwen" deel van de metro. Gelukkig niet uitgescholden ofzo, maar na wat rare blikken ben ik toch maar eens om me heen gaan kijken en jahoor, ik zat verkeerd. Bij het volgende station maar even naar een ander treinstel gelopen. :)

De tempel hier was een stuk minder dan in Kyoto, maar er was een markt, wat het wel weer leuk maakte. Volgens mij was het een markt voor de wat armere Osaka'ers, want het was echt ontzettende crap wat ze te koop aanboden, niks gekocht dus. Zo heb ik nog altijd maar 1 souvenir, een good-luck-charm uit de tempel in Kyoto, dus morgen nog maar even verder kijken, want het is natuurlijk wel leuk om nog iets te hebben.

Amerika-Mura bleek niets meer te zijn dan een winkelcentrum. Maar ook niets minder, want het was groooooot. Als ik een vrouw was geweest was ik hier waarschijnlijk nooit meer weggegaan, want volgens mij was het groter dan een redelijk dorp in Nederland, zeg maar 20 Zuid-Pleins of Hoog-Catherijnes aan elkaar geplakt, misschien nog wel meer... Ik heb er een behoorlijke tijd rondgelopen, maar ook hier verder niks leuks gekocht. Wel bijna een leuk hondje, ik post zo wel een foto. :)

Wel weer lekker gegeten; als ontbijt een eitje, salade en een soort dikke toast met koffie en vanmiddag rijst en vis. Ik ga zometeen nog even de deur uit om wat avondeten op te zoeken voor niet al te veel, want ik moet 1160 Yen overhouden voor de trein naar Kansai.

Over Kansai gesproken; ik ben blij dat ik morgen naar Oz ga; heb het toch wel even gezien met dat Japanse eten (ik heb wel zin in een lekker stuk vlees!) en vooral de taal begint me echt op te breken. In het begin is het grappig dat je niks en niemand begrijpt en dat niemand jou begrijpt, maar na 5 dagen is de lol er wel af. Lekker naar Australie, waar ze tenminste normaal Engels spreken. Dat was ook wel een voordeeltje van 3 dagen met wat Amerikanen spenderen, kon ik er mooi alvast inkomen om Engels te spreken, ik had gisteren zelfs al moeite met sommige Nederlandse woorden vinden tijdens het typen. Klinkt misschien wat overdreven en het kan ook door de vermoeidheid komen, maar het is toch echt zo. Verder wil ik hier ook weg omdat het verdomd koud is; volgens mij tegen het vriespunt aan en regelmatig wat motregen. Helemaal niet leuk als je voor tropische temperaturen hebt ingepakt. :)

Mijn maag vindt dat ik honger heb, dus ik ga nog even snel wat foto's erbij zetten en dan eten.

Tot later vanuit een lekker warm Sydney!

Ohja, check ook nog even het vorige bericht, want ik heb er net nogal wat foto's neergezet. :)

  • 21 Januari 2008 - 12:03

    Annemarie:

    Nou, volgens mij begin je aardig te acclimatiseren zo!
    In je eentje reizen is inderdaad wel even wennen (ook al is het leuk), had ik vorig jaar in Barcelona ook wel.
    En communiceren daar was toch echt nog wel wat makkelijker dan daar in Japan :-))

    De ene foto is nog mooier dan de andere!
    Jammer dat jij niet in actie tijdens de Karaoke gefotografeerd bent ;-)
    Ohja: pak dat hondje maar in en stuur hem maar naar Deventer.

    groetjes Annemarie

  • 21 Januari 2008 - 13:03

    As:

    Ah, wat zielig, die hondjes in de dierenwinkel :(. Wel verleidelijk inderdaad om ze mee te nemen, maar niet doen hoor!

    Arme jij ook, al dat japanse voer. Je zult wel haast sterven voor een maaltijd bij de Burger King (in Australië heet het Hungry Jacks als ik me niet vergis, er zit er één in George Street, vlakbij het Central Station, dan weet je waar je heen moet ;-) )

    Gave foto's! Apart ook, die vrouwen-metro. Dat had mij ook kunnen overkomen, maar dan andersom. Weet je ook waarom die metro bestaat? Worden vrouwen veel lastig gevallen ofzo?

    Veel succes nog op je volgende vlucht, ik hoop dat je deze keer wel kunt slapen.

    En geniet nog even van Japan he.

  • 21 Januari 2008 - 13:06

    As, Nog Een Keer:

    Leuke foto's ook bij je vorige berichtje. Ziet er allemaal erg japans, maar wel gezellig uit.

    O en die George street in mijn vorige berichtje is natuurlijk in Sydney.
    Ga je eigenlijk ook naar Tasmanië, daar schijnt het nu echt supersuper mooi te zijn.

  • 21 Januari 2008 - 14:35

    Kili_kat:

    je snapt nu dus ook waarom ik zo (belachelijk volgens sommmigen) veel foto's heb gemaakt van verkeersborden, straatreclame, putdeksels e.d.
    Het is gewoon allemaal dik anders!

    Geniet nog even van het Japanse eten, morgen vliegen naar Auckland (Go NZ!) dus laatste momentje om te genieten van die andere wereld!

  • 21 Januari 2008 - 14:50

    Robin:

    1 hondje is onderweg naar Deventer. :P

    Mooi om te weten dat Burger King anders heet, want die is toch stukken beter dan McDonald's (waar ik overigens niet 1 keer heb gegeten in Japan, heb er wel een stuk of 30 gezien), al ben ik op het moment meer voor een grote steak. :) En ik heb dat van de vrouwenmetro's nog gevraagd toen we in Kobe waren met een Japanse vriend van Gabe; inderdaad werden vrouwen vooral tijdens de spits nogal eens onzedelijk betast. Dat is eigenlijk heel erg raar, want Japanners zijn echt een ongelooflijk net volk, de straten zijn enorm schoon en bij de metro en trein is er nooit geduw om maar 2 voorbeeldjes te noemen, maar dit is blijkbaar toch nodig.
    Ik wil zeker ook naar Tasmanie, samen met Uluru is dat eigenlijk het enige wat ik van tevoren voor mezelf heb vastgesteld waar ik zeker naartoe wil. Gezien het weer zat ik er aan te denken om eerst naar het zuiden te gaan en dan naar het binnenland en noorden, want zeker in het binnenland is het nu niet uit te houden, 40+ graden.

    En ohja! Putdeksels had ik nog niet! Die zien er wel erg mooi uit hier; veel met plaatjes van beroemde gebouwen als Osaka Castle. Morgen nog even doen dus. :)

  • 21 Januari 2008 - 14:57

    Robin:

    En helemaal vergeten: beterschap Guus! Lijkt me erg vervelend... :(

  • 21 Januari 2008 - 17:08

    Ilse, Justin & Kids:

    hoi daar
    leuk hoor al die foto's!! wel anders dan de westerse wereld. leuk om zo op de hoogte te blijven van alles!!
    gebruik je nog je email adres wat je altijd had?? anders vraag ik het wel!! en tante fried - als je mischien leest, ik wel je email adres hebben - mama heeft dat van mij verkeerd aan je gegeven [sorry robin dat ik nu jou site gebruik om dit te doen :) :) : ) ] maar dat mag je nicht zeker toch wel he???? Hahahaha
    Nou ja geniet er maar van en we lezen wel weer verder
    vele groetjes uit abu dhabi!!!

  • 22 Januari 2008 - 01:27

    Robin:

    Mijn emailadres is nog steeds robin @ vestingbar.nl of r.siereveld @ gmail.com als je dat bedoelt :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 18268
Totaal aantal bezoekers 67794

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: