Japan rules! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Japan rules! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Japan rules!

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 Januari 2008 | Japan, Osaka

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor de reacties, erg leuk om te zien wie er hier allemaal leest (vooral tante Fried was een erg leuke
verrassing, dat had ik echt niet verwacht :) Ook van anderen vind ik het erg leuk om te lezen, dus blijf lekker reageren).
Verder nog even een kleine huishoudelijke mededeling: Mijn sim-kaart heeft het begeven (godzijdank niet mijn telefoon, maar echt alleen mijn sim-kaart), toen ik echt net een dag in Japan was; go Telfort... Dus als je me een sms hebt gestuurd of een voice-mail hebt achtergelaten: heel erg bedankt, maar ik zal het pas lezen in september. :)

Ik weet eigenlijk niet hoe ik verder moet beginnen, ik heb zo enorm veel toffe dingen meegemaakt en gezien, Japan is een te gek land! Uiteraard ga ik wel een poging doen, dus ik ga maar verder waar ik de vorige keer gebleven was, dus maak je maar op voor een behoorlijke lap tekst (ik heb het toetsenbord inmiddels redelijk onder de knie :P).

Na de landing en het afscheid van Jos en Janny ben ik op weg gegaan
naar mijn hostel, 1 metrostation verderop en daarna 1 minuut lopen.
Het zit verstopt in een achterafsteegje, dus ik kon het met geen
mogelijkheid vinden, maar na wat rondvragen heeft een Japans meisje me
erheen gebracht. De mensen hier zijn echt ontzettend aardig en willen
je op alle mogelijke manieren helpen, vandaag bijvoorbeeld heeft
iemand ons gratis met een taxi een eind in de goede richting gebracht,
echt te gek. Voor een eerste hostelervaring had ik me denk ik geen
betere kunnen wensen; het is niet al te groot en daardoor erg
gezellig. Ik ben vroeg gaan slapen, rond een uur of 9 ofzo en heb
geslapen tot 9 uur de volgende morgen, dat was wel effe lekker na die
vlucht. 's Ochtends bleken er 3 Amerikanen, Gabe, James en John,
aangekomen te zijn en met hen heb ik de afgelopen 3 dagen opgetrokken
(al lijkt het wel 3 weken o.O).

Zo zijn we de eerste dag naar Osaka Castle geweest, het aquarium en
het reuzenrad (niet zomaar een, het grootste ter wereld, zeggen ze).
Gabe en James kunnen redelijk goed Japans (ik kan inmiddels ook al
wat), dat is hier echt handig, want bijna niemand komt in het Engels
verder dan "Hewwo" en "Senkyuwerymuch". Daardoor heb ik dus ook echt
Japans gegeten, zoals bijvoorbeeld octopus, Koreaans (bij binnenkomst
was de sfeer meteen gezet toen Gabe in zijn beste Japans vroeg of ze
Koreanen verkochten, terwijl hij bedoelde wat voor eten ze hadden) en
nog veel meer rare dingen. Eerst denk je 'ieuw, no way dat ik dat ga
opeten', maar uiteindelijk is er maar 1 ding geweest dat ik echt niet
lekker vond: een vaag soepachtig iets (hothothot!) met
inktvisonderdelen, tofu en nog wat ondefinieerbare dingen en ernaast
een kommetje rijst waar je een rauwe eierdooier in moest doen. Dat kon
ik na zowat de helft echt niet meer wegkrijgen, maar ik was toch nog
behoorlijk trots op mezelf dat ik zover was gekomen. Dat verschillende
eten had ik in m'n eentje dus echt nooit gedaan of zelfs maar kunnen
doen, al ga ik deze morgen wel voor het eerst een poging doen om in
m'n eentje een Japans ontbijtje te halen, ik heb nu gezien hoe het
moet (wish me luck). :) De eerste dag hebben we afgesloten met Karaoke
in een klein karaokebarretje, samen met 2 anderen van het hostel, de
Schotten Jim en Hanna. Karaoke is hier heel anders dan in Nederland.
Bij ons heb je bij karaoke altijd een podium midden in het cafe waar
je op moet staan terwijl iedereen je voor gek ziet staan. Hier huur je
een klein kamertje voor jezelf en je vrienden en ga je daar zingen,
zonder anderen erbij. Wij hadden nog iets anders; een klein barretje
(kleiner dan Kleintje voor de VB'ers) waar wij in het begin de enigen
waren en later een stuk of 3 Japanners erbij. Naja, het bier vloeide
behoorlijk goed en we gingen weg toen de metro's niet meer reden.

Dag 2 gingen we naar Himeji, een stad net voorbij Kobe. Dan zeg ik
stad, maar eigenlijk is het hier 1 grote stad. Ik ben dus van het
vliegveld naar Osaka gegaan met de trein (1 uur), van Osaka naar
Himeji (ook 1 uur ofzo) en van Osaka naar Kyoto (45 min) en alles,
maar dan ook echt alles staat compleet en helemaal volgebouwd en ook
op die eindpunten was het einde van de bebouwing nog niet in zicht. In
Himeji staat het oudste kasteel in Japan staat. Deze is niet zoals die
in Osaka herbouwd, maar is het echte oude kasteel (ja, goed, wel
gerestaureerd natuurlijk) en zag er daardoor veel mooier uit. Daarna
zijn we teruggegaan naar Kobe waar we bier, sake en nog iets waarvan ik
de naam niet meer weet zijn gaan drinken met een Japanse vriend van
Gabe in een Japans stijl restaurantje waar je op kussens op de grond zit enzo.

Vandaag zijn we naar Kyoto geweest, Gabe, James en John hebben daar
een hostel geboekt en Jim en Hanna zijn daar ook naartoe gegaan, maar
gingen eerst nog naar Osaka Castle. Kyoto is echt zoveel mooier dan
Osaka. Osaka is eigenlijk gewoon een grote stad die overal ter wereld
zou kunnen staan, Kyoto is echt Japans; wel veel 'westerse' gebouwen,
maar tussendoor ook heel veel echt Japanse stijl gebouwen. Tussendoor
staat er zomaar ineens een tempel of een straatje met Japanse huisjes.
Hier heb ik ook voor het eerst een tempel gezien. De tempel zelf is
leuk, mooi gebouw, maar het gaat vooral om de tuin er omheen, die is
echt schitterend. Vanaf de tempel moesten we hun nieuwe hostel gaan
zoeken en hebben zo half Kyoto gezien, want zonder metro's was het
toch wel lastiger, net als in Nederland zijn metro's een stuk
makkelijker dan bussen als je eenmaal weet hoe het allemaal werkt. Op een gegeven moment was een hele bus met een man of 15 ons aan het helpen. :) In
het hostel waren inmiddels ook Jim en Hanna aangekomen en toen zijn we
met z'n zessen curry gaan eten en daarna nog een paar sake's
gedronken. Zij zijn toen naar een karaoke bar gegaan, maar helaas
moest ik richting het station om met de trein terug naar Osaka te gaan. Dat afscheid was erg jammer, het zijn toch vrienden geworden, maar dat zal ik de komende maanden nog wel vaker mee gaan maken denk ik zo. We hebben e-mail adressen uitgewisseld en in ieder geval Gabe komt een keer langs in Nederland. :)

Ik heb uiteraard nog veel meer meegemaakt, maar als je hier zo zit te
typen vergeet je toch behoorlijk wat... :)

Ohja!! Zou ik bijna iets heel erg tofs vergeten: Ze hebben hier echt overal automaten staan met daarin frisdrank, maar ook bier en koffie uit een blikje! Warm en wel en nog erg lekker ook. Briljant! :)

Groetjes uit een koud en regenachtig Osaka.

PS Foto's komen morgenochtend.

  • 20 Januari 2008 - 18:33

    Marco:

    He Robin, je doet al genoeg lees ik! En ik maar denken dat je op vakantie gaat om uit te rusten ;)

    Goed om te lezen ook dat je je goed vermaakt en snel mensen leert kennen. Helemaal in je eentje aan het andere eind van de wereld lijkt me een stuk minder leuk.

    Veel plezier verder nog, en hou ons op de hoogte :O

    PS: je doos is verstuurd, en mijn fiets staat nu in jouw stal. Lang verhaal, leg ik nog wel eens uit ;)

  • 20 Januari 2008 - 20:23

    Astrid:

    Leuk verhaal! Je hebt toch een hoop meer cultuur gesnoven dan ik ;) .
    Klinkt allemaal erg leuk. Veel plezier iig.

  • 20 Januari 2008 - 21:52

    Arno:

    Dat van die blikjes was ik eigenlijk vergeten, maar idd erg lekker.
    Jammer dat je maar een week in Japan blijft, want octopus is echt het minst erg;-.Ik kwam trouwens heel vaak "Japanese only" barretjes tegen.
    Ik hoop dat de rest van je reis net zo'n belevenis is als dit.

    Heel veel plezier verder,

    Lindy, Arno, Thomas, Mathijs en ? (maar dat laten we je wel weten als het zover is)

  • 21 Januari 2008 - 00:28

    Alex:

    Was ff je internetadres kwijt maar kwam tot de conclusie dat die op het forum van vex staat. Geweldige verhalen zo. Heel veel plezier nog en hou ons idd op de hoogte.

  • 21 Januari 2008 - 10:06

    Robin:

    Zo, meer foto's ga ik niet uploaden van deze dagen; heb er wel echt veel meer. Helaas heb ik zelf geen foto van mij tijdens karaoke, die krijg ik nog via de mail als het goed is.

  • 21 Januari 2008 - 10:27

    Guus:

    Hey robin,

    mooi dat je je zo prima vermaakt!! ik hou het kort nu..sorry (sleutelbeen beetje gebroken door rugby)..

    Groet'n van Guus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 67900

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: