Nog 36 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Nog 36 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Nog 36 nachtjes slapen...

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 December 2007 | Nederland, Enschede

En dan ga ik op weg naar Japan! Dat is trouwens wel een gedeelte van de reis waar ik stiekem toch wel een klein beetje tegenop kijk. Het is toch een land waar ik echt totaal niks van de borden enzo begrijp, in bv Hongarije ook niet, maar daar hebben ze tenminste nog gewoon 'ons' alfabet en dan ben ik hier ook nog eens in m'n eentje. Aan de andere kant maakt het het ook wel weer spannend en kijk ik er enorm naar uit. Dat laatste is toch nog altijd een stuk sterker dan het er tegenop kijken, dus dat zit verder wel goed. Ohja, en nog maar 32 nachtjes slapen en ik heb mijn laatste werkdag bij de TNT trouwens, ook heel belangrijk. :)

Ik heb inmiddels al heel wat dingen geregeld, ik heb bijvoorbeeld een rugzak van 60 liter gekocht, de Nomad Journey 60 voor de kenners onder jullie. Mooi dingetje met een afritsbaar kleiner rugzakje om tijdens dagtochten mee te kunnen nemen. En hij is oranje, dus ik heb alvast aan het EK gedacht.

M'n ticket is betaald, dat was wel even een forse acceptgiro, de vliegtickets zelf krijg ik een week voor vertrek. Oom Marc heeft een mooie legerslaapzak voor me geregeld, heel erg bedankt daarvoor!

Verder natuurlijk ook wat huishoudelijke zaken als gas, water, licht, internet, kabel opgezegd of het maandelijkse bedrag verlaagd en een reisverzekering afgesloten. De verzekering heb ik via Special Isis, een verzekering speciaal voor backpackers, waardoor ik ook verzekerd ben tijdens het werken en tijdens rare dingen als bungee-jumpen (want dat ga ik zeker wel doen in Nieuw-Zeeland!) en andere dingen die de meeste normale reisverzekeringen geen goed plan vinden.

In Osaka heb ik een bed in een hostel gereserveerd; het Sumo Backpackers Hostel. Dat ligt (denk ik) in het centrum, vlakbij het JR station (JR is de Japanse NS). Dat 'denk ik' is omdat het erop lijkt dat Osaka meerdere centra heeft. Die stad is trouwens grooooot, kijk maar eens op Google maps (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=Osaka&ie=UTF8&ll=34.608345,135.444946&spn=0.682694,1.2854&t=k&z=10&om=1) en vergelijk dat met bijvoorbeeld Parijs (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=Paris&ie=UTF8&ll=48.876458,2.535095&spn=0.545529,1.2854&t=k&z=10&om=1), echt ongelooflijk, wat een oppervlak met gebouwen. De links zijn trouwens op dezelfde schaal en let vooral op het grijsachtige deel, wat veel opeengepakte gebouwen zijn.

En over Sumo gesproken, een kaartje zoeken voor een Sumo wedstrijd ben ik nog mee bezig, maar al die internetsites zijn in het Japans en mijn Japans is toch wat roestig. Het enige wat ik heb kunnen vinden is een groot Sumo toernooi, maar dat is nou net in Tokyo in de tijd dat ik in Japan ben en pas in maart in Osaka, dan zit ik dus al lang en breed in Australië. Nou weet ik er verder niet zoveel vanaf, maar het leek me wel dat er ook andere wedstrijden zijn dan alleen een groot landelijk toernooi, alleen is dat dus nogal lastig te vinden met al die rare Japanse tekens; als er al iets in het Engels is, is het zo slecht dat ik behoorlijk twijfel wat ze ermee bedoelen, een beetje het "All your base are belong to us"-idee. Ik zoek natuurlijk gewoon verder en anders kan ik het hopelijk daar wel regelen, al doe ik dat liever van tevoren, sportwedstrijden hebben de nogal irritante eigenschap om uitverkocht te zijn als je een paar dagen ervoor een kaartje wilt halen.

Verder heb ik nog wat rondgezocht om te kijken wat er in Osaka te doen is. Een van de grote toeristische dingen is Amerika Mura, voor zover ik begrijp een soort miniatuur replica van de Verenigde Staten (ja, klinkt vaag, maar zo noemen ze het zelf), inclusief een levensgroot Vrijheidsbeeld... Verder natuurlijk tempels en andere oude of typisch Japanse gebouwen zoals Osaka Castle, een 16e eeuws Japans kasteel en heel, heel veel meer (had ik al gezegd dat Osaka groot is?). Van Osaka Castle heb ik even een foto bijgevoegd die ik ervan vond, want die is echt te gaaf om niet te laten zien, ook al is de kwaliteit niet al te best. Zo'n beetje links van het midden zie je het kasteel en op de achtergrond de moderne stad.

Waar ik ook aan zit te denken is om een dagtocht naar bv Kyoto of Kobe te maken. Die zijn beiden ongeveer 1 uur met de trein en zo kan ik dus meteen wat van het Japanse landschap zien in plaats van alleen maar in Osaka rond te hangen. Al kan het best zijn dat je niet veel door de natuur komt met de trein, want een uur is niet echt lang om zo'n grote stad uit te gaan en in een andere grote stad in het centrum te komen. Hmm, nu ik er zo over denk, moeten die steden wel bijna tegen elkaar aanliggen, dat ga ik nog even uitzoeken. :) Op zich is er ook wel voldoende in Osaka zelf te beleven, maar ik wil zeker wel de natuur zien, de bergen in ofzo.

Voor ergens in augustus heb ik waarschijnlijk wel al een kaartje voor een Major League Baseball wedstrijd (honkbal dus), de Los Angeles Dodgers tegen de Colorado Rookies (nee, ik heb er ook nog nooit van gehoord) op 19 augustus. Thijs kent iemand in San Francisco, dus hij heeft hem even gevraagd of 'ie twee kaartjes kan regelen en die dan opsturen. Eigenlijk mis ik dan alleen nog een rugby wedstrijd in Nieuw-Zeeland en een cricketwedstrijd in Australië (of andersom) en dan heb ik alles op sportgebied wel gehad (mits die Sumo wedstrijd gaat lukken dus). :)

Goed, genoeg getypt voor nu, over een paar weken komt er wel weer een update.

  • 11 December 2007 - 22:21

    Annemarie:

    Japan lijkt me een enorm uitdaging :-)

  • 17 December 2007 - 13:43

    Astrid:

    Zoo.. Japan... Osaka... GROOOOOOT. Gave uitdaging. Maar je zult zien, als je daar bent en je wordt niet meteen overvallen en beroofd, dat het dan best meevalt hoor ;-) .

    Ik zou rugby inderdaad in Nieuw Zeeland doen, de All Blacks met hun hakka móet je gezien hebben. Heel gaaf en indrukwekkend!
    En cricket... zorg dan dat je naar een 1-day match gaat, een 5 daagse is behoorlijk saai (en ik vind cricket heus wel leuk hoor).

    Nou goed, heel veel plezier.

  • 19 December 2007 - 16:58

    Marieke:

    Hey Robin, veel plezier en succes met je reis!

    Groetjes, je nichtje Marieke ;)

  • 06 Januari 2008 - 20:33

    Annemarie:

    Die 36 nachtjes zijn er nu nog maar 10, aftellen dus!

    groetjes Annemarie

  • 06 Januari 2008 - 22:00

    Robin:

    Uhuh. Bijna! :D

  • 10 Januari 2008 - 13:22

    Astrid:

    Betere foto!
    Je denkt zo te gaan eindigen :P ?

  • 11 Januari 2008 - 10:37

    Robin:

    Hmm, als ik m'n tentje niet had laten staan op Fields of Rock misschien wel... :)

  • 13 Januari 2008 - 09:49

    Speedy:

    Woei, ben je al onderweg? Wees welkom in Azie :)

  • 13 Januari 2008 - 09:50

    Nog Een Keer Speedy:

    Ohja, en de groetjes vanuit Laos...

  • 14 Januari 2008 - 06:58

    Robin:

    Hehe, bedankt, maar dat is dus dat grote Sumo toernooi wat in die paar dagen dat ik in Osaka zit in Tokyo is. ;)

    Enne Speedy, ik vertrek aankomende woensdag.

  • 15 Januari 2008 - 09:19

    Speedy:

    Goeie reis dan morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enschede

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 67909

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: