Reisschema - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Reisschema - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Reisschema

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

29 Oktober 2007 | Nederland, Enschede

Tijd om jullie allemaal heel, heel erg jaloers te maken. :)

Vandaag heb ik het reisschema ingeleverd zoals ik het liefste wil reizen. Dit zijn dus voorlopige data, eind deze week kan ik mijn definitieve schema bekijken.

16 januari: Amsterdam -> Osaka
Een paar dagen vakantie in Japan, bijkomen van de 11 uur vliegen en daarna de stad en omgeving uitchecken.

21 januari: Osaka -> Sydney
Bijna 6 maanden (op het laatste moment nog een weekje eraf gesnoept voor Nieuw-Zeeland) rondreizen en werken in Oz. Hier heb ik nog niets voor gepland en ga ik ook niet doen. Het enige wat vaststaat is dat ik naar Tasmanië en Uluru (Ayer's Rock, die grote rode kei in het midden van de Australische woestijn) wil, maar hoe ik dat ga doen en de rest zie ik allemaal wel, waar werk is ga ik naartoe. Verder ga ik nog wel 10 februari naar de 80's tour van Iron Maiden, want ik ben nog niet terug als ze in Nederland komen. Op het concert van afgelopen jaar zeiden ze dat ze in de tour van volgend jaar al hun grote hits gaan spelen (inclusief The Rime Of The Ancient Mariner <3) en dat wil ik uiteraard niet missen. Een jaar geen Maiden is een jaar niet geleefd. :)

15 juli: Sydney -> Auckland
Voor Nieuw-Zeeland heb ik ook een Working Holiday Visa aangevraagd (bedankt voor de tip, Astrid, ik had er toevallig die ochtend zelf ook al wat over gelezen). Ik heb nog geen bevestiging ontvangen, maar wel al 70 euro aan ze betaald, dus dat zal wel goed komen. In 4 weken tijd probeer ik zoveel mogelijk van het land te zien, wat op zich wel moet gaan lukken, aangezien ik op het noordelijke puntje van het Noordereiland aankom en vanaf het midden van het Zuidereiland weer vertrek. Tijdens het reizen kan ik hier en daar nog wat werken als het nodig is, omdat ik voor Nieuw-Zeeland dus ook een WHV heb.

12 augustus: Christchurch -> Fiji
Ik heb altijd al eens naar een tropisch eiland willen gaan en als ik dan toch in de buurt ben, moet dat dan maar. In het eindexamenboek van het VWO had ik op de vraag "Waar zie je jezelf over tien jaar" voor de grap "Rentenierend op een tropisch eiland" geantwoord, komt dat toch nog een klein beetje uit. :) Dit deel is wel echt vakantie, hier mag ik niet eens werken; een paar dagen lekker op het strand liggen dus en natuurlijk het eiland nog een beetje bekijken.

18 augustus: Fiji -> Los Angeles
Als alles volgens plan gaat, komt Thijs ook deze kant op en gaan we met z'n tweeën een auto huren en in twee weken van LA naar SF rijden, met wat omwegen uiteraard.

1 september: San Francisco -> Amsterdam
Tja, aan alles komt een eind, 1 september gaat mijn vlucht terug naar Nederland. Ben ik mooi op tijd thuis voor m'n verjaardag. :)

Dat was het dan, een hele onderneming dacht ik zo. Ik heb er echt heel erg veel zin in en kan niet wachten om te vertrekken. Maar eerst nog maar wat zakgeld verdienen en zoveel mogelijk werken bij de TNT.

  • 31 Oktober 2007 - 16:46

    Ilse:

    aaaaaaah, je gaat heel de wereld rond maar toch niet naar hier??????? Het is hier ook leuk hoor .... :) :) :)

  • 31 Oktober 2007 - 18:39

    Robin:

    Hoi Ilse, leuk dat je hier ook leest. Ik was heel graag bij jullie langsgekomen, maar jammer genoeg kan dat niet met mijn vliegticket. :(
    Ik kan alleen een stop maken in Hongkong, Tokyo, Osaka of Shanghai in Azië en verder wat steden in Australië en Nieuw-Zeeland en dus Fiji, Los Angeles en San Franciso.
    Maar misschien kan ik een andere keer langskomen. :)

  • 01 November 2007 - 17:51

    Astrid:

    Gaaf hoor! Maak maar vast wat ruimte in je rugzak, ik ga mee :)

  • 13 Januari 2008 - 09:53

    Speedy:

    Pacific over is een crime, maargoed.. we kunnen binnen 48 uur oversteken van Bangkok naar Quito, inclusief 4 stop overs...

    Dat is het verschil met een one-way ticket en een around the world, maargoed, we zijn wel een beetje flexibeler :)

    Gaaf trouwens dat Thijs ook langskomt! Cruzin'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enschede

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 67907

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: