De planning - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu De planning - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

De planning

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 Oktober 2007 | Nederland, Enschede

Zo, eindelijk maar eens het eerste bericht plaatsen.

Ik ben op het moment druk bezig met van alles te regelen (ohja, en werken, heel veel werken...). Vandaag m'n nieuwe paspoort opgehaald en meteen een Working Holiday Visum voor Australië aangevraagd. Gaat heel mooi via internet. Dan willen ze echt alles van je weten en na afloop komt dan een mooi venstertje waarin je je credit card gegevens even moet invullen, dus ik ben weer 200 euro armer, maar dat verdien ik daar vast snel terug. :) Ook heb ik vorige week al een internationaal rijbewijs bij de ANWB gehaald, een mooi grijs kartonnetje met 5 verschillende stempels om het er officieel uit te laten zien.

Daarnaast moet ik de reis zelf nog verder inplannen, ik weet in ieder geval al dat ik 16 januari om 15:15 op het vliegtuig naar Osaka stap om daar dan ruim 11 uur later waarschijnlijk half dood uit te stappen. De enige twee keer dat ik tot nu toe heb gevlogen waren korte vluchten naar Londen en naar Kreta, dus ik ben benieuwd.
Ik wilde eigenlijk naar Hongkong, maar dat bleek al helemaal vol te zitten, dus dan Japan maar eens van dichtbij bekijken. In eerste instantie leek Osaka me niet echt een leuke stad, ik had er eigenlijk nog nooit iets over gehoord, maar nu lijkt het me toch ook wel leuk, ik was nog steeds liever via Hongkong gegaan, maar Osaka is vast ook een leuke stad. Niet dat mijn kennis over Osaka nou groter is geworden, maar je moet er toch wat van maken he, als er nou echt niks te beleven is, verkopen ze er vast wel bier. :)
5 dagen later vertrek ik dan van Osaka naar Sydney. Dit is weer een leuke vlucht van 10,5 uur en dus begint mijn Australische avontuur op 23 januari om 8 uur 's morgens.

De overige data moet ik nog inplannen, maar de terugreis zal in ieder geval via Nieuw-Zeeland, Fiji en San Francisco en/of Los Angeles gaan. Hoe lang ik overal ga blijven moet ik nog even heel goed over nadenken (en vooral kijken in hoeverre m'n bankrekening eraan mee wil werken). Op het moment denk ik dat ik 2 weken NZ doe, 4 of 5 dagen Fiji en 1 of 2 weken USA. Het USA gedeelte zal ook nog even van Thijs afhangen, die het ook wel een leuk plan vond om van SF naar LA te reizen en wilde daar wel aan mee doen. Daarnaast ben ik nog een beetje aan het twijfelen wat ik ga doen, 6 maanden in Australië of 6 maanden in totaal weg.

Meer heb ik nu nog even niet te melden, ik zal tot aan 16 januari waarschijnlijk nog wel een paar keer iets posten hier, maar niet heel veel. Wanneer ik weg ben, zal ik wel regelmatig wat leuke verhaaltjes neerzetten. Als je niks wilt missen kun je geloof ik je e-mailadres hier ergens achterlaten zodat je een mail krijgt als ik wat heb geschreven. :)

Ohja, ik zal ook nog even kijken of ik een andere foto dan de kijk-nu-chagrijnig-in-de-camera-foto voor mijn paspoort kan vinden. En nu ik het toch over foto's heb, voel je vooral niet bezwaard om me meer fotoruimte hier kado te geven, die link staat hier links ergens, anders kan ik maar 10 foto's laten zien. :P

  • 25 Oktober 2007 - 16:08

    Paul:

    Wat een boevenfoto! :P

  • 25 Oktober 2007 - 21:39

    Flupke:

    Ik mis de liniaallijntjes op de achtergrond van de foto;-)

    Alvast veel plezier gewenst daar!

  • 28 Oktober 2007 - 13:09

    Asje:

    Leuk!
    Osaka is vast ook gaaf. Kom op, het is de andere kant van de wereld, daar is bijna alles leuk :-P
    En je moet niet twijfelen over of je een half jaar Australië doet, of een half jaar weg. Geloof mij maar... die 6 maanden zijn zó om en dan baal je echt flink dat je niet nog 6 maanden langer mag blijven. Dus gewoon een half jaar Australië doen. Óf een WHV aanvragen voor NZ en daar ook gaan werken en langer rondreizen. Het loon ligt er iets lager, maar de schapen-, paarden-, bier- en appelbaantjes liggen voor het oprapen.
    Veel plezier iig :)
    x As

  • 28 Oktober 2007 - 16:24

    Miriam:

    Hi Robin!

    wat leuk zo'n wereldreis! Nu alles regelen, regelen en regelen...
    Veel succes met de voorbereidingen!

    Groetjes Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enschede

Robin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 67904

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 07 Oktober 2016

Oostkust

16 Januari 2008 - 09 December 2008

Australië

Landen bezocht: