Op naar New York! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu Op naar New York! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Robin Siereveld - WaarBenJij.nu

Op naar New York!

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 September 2016 | Nederland, Enschede

Na wat zoeken naar alternatieven heb ik toch maar besloten om het virtuele stof van deze website af te blazen voor mijn komende vakantie. Donderdagochtend vertrek ik samen met Paul vanaf Zaventem voor 4 weken naar de Verenigde Staten, dit keer naar de oostkust. Helemaal niet zo lang dus als de vorige keer dat ik deze site gebruikte, maar we hebben zo ontzettend veel gepland om te gaan doen en bekijken dat ik toch wel wat bij wil gaan houden als ik er tijd voor heb. En jullie mogen weer meelezen. :)

Steeds als we weer iets hadden ingepland, heb ik dit in mijn agenda gezet en het is de eerste 2 weken gewoon voller dan een werkweek... Als de douane een beetje meewerkt, gaan we donderdag meteen naar de opnames van de Late Show with Stephen Colbert (voor de uitzending van vrijdagavond als je ons wilt spotten). We hebben ongeveer 3,5 uur tussen landen en de uiterste tijd om daar aan te komen, dus dat wordt wel even spannend. De rest van de tijd hebben we ook een hoop gepland, maar dat is allemaal wat relaxter, er moet met 30+ graden tenslotte ook wat tijd voor een biertje zijn. We hebben in New York onder meer tickets voor het Empire State Building, een WNBA wedstrijd tussen New York Liberty en Connecticut Sun in Madison Square Garden, de Blue Man Group, het Vrijheidsbeeld (inclusief de 27 verdiepingen tellende klim naar de kroon!), de musical Book of Mormon en het Museum of Modern Art.

Na New York gaan we met de bus naar Philadelphia met onder andere Independence Hall, Liberty Bell en Eastern State Penitentiary. Dan met de bus naar Washington voor american football tussen de Washington Redskins en de Dallas Cowboys en nog meer Amerikaanse geschiedenis met het Capitol, Ford's Theatre (waar Lincoln is vermoord), het Washington Monument en, als we door de security clearing komen, het Pentagon. Ik had via een Congressman ook nog een tour van het Witte Huis aangevraagd, maar dat was helaas niet (meer) mogelijk voor onze data. Na een paar dagen Washington gaan we met de trein weer terug naar New York om in Jersey City onze huurauto op te halen, waarschijnlijk een Nissan Altima. Hiermee gaan we een rondje rijden, eerst naar het zuiden tot North Carolina (als we het redden qua tijd), dan door het binnenland wat meer de natuur in en langs de Pennsylvania Dutch en onder andere Gettysburg, door naar Boston (en daarvoor de enige Trappisten brouwerij buiten Europa) en via Long Island weer terug naar New York City.

Al met al een volle, maar hopelijk ook erg leuke vakantie. De planning is al in januari begonnen met het kopen van de vliegtickets, dus het wordt wel eens tijd om die kant op te gaan!

• 06 September 2016 - 16:53

Speedy:

Goede reis en heel veel plezier! Schema ziet er goed uit, werkze! :)

• 06 September 2016 - 17:16

Robin Siereveld:

Bedankt! Maarre, het is vakantie, dus niet werken. ;)

• 06 September 2016 - 17:28

Miriam:

Leuk! Veel plezier en goede reis!

• 06 September 2016 - 18:10

Annemarie:

Eindelijk! Veel plezier en we lezen graag weer mee!

• 06 September 2016 - 18:50

Pa En Ma:

Hele fijne reis

• 06 September 2016 - 20:18

Robin Siereveld:

Bedankt!

• 07 September 2016 - 10:08

Woes:

Leuk om mee te lezen Robin! Veel plezier!

• 08 September 2016 - 08:41

Nance Dance:

Hi Rocky Robin.

Na 8 jaar weer actief op deze site. Ik ga je weer volgen. Alleen beleef ik ze nu niet in real life.
    Fijne reis en geniet van je welverdiende vakantie. X

• 09 September 2016 - 15:49

Marco:

Hoi Robin, heel veel plezier daar samen met Paul, en neem me een burger van Wendy's mee als je wilt? ;)